moahansson

Welcome to croatia

Vi har nu varit här i 3 dagar så tänkte dra de dagarna lite snabbt och slänga upp lite bilder från dessa dagarna.

Flyget till Kroatien gick 09:55 och vi var på flygplatsen runt 8 tiden har jag för mig. Åt frukost där i lugn och ro och gick sedan till gaten. 2 timmar och 15 minuter senare landade vi i Split och hämtade vår bil vi hyr nu under resan. Tog oss ca 30 min att köra in till stan och därifrån tog vi båten till ön Hvar där vi ska spendera vår semester. Vi åt lunch först då båten gick 17 och vi hade lite tid att döda. När klockan var 17 satte vi oss på båten och 2 timmar senare kom vi i land och körde till vår lägenhet där killen som hyr ut den mötte oss. Han gav oss lite snabb info på en karta vad som kan vara najs för oss att se, vilka stränder vi borde dra till osv. Sjukt snäll var han som även visade oss var en supermarket låg och hjälpte oss beställa en pizza + att han gav oss en flaska vin innan vi gjorde oss redo för sängen efter en lång dag.
När vi vaknade på morgonen gick vi och köpte hem frukost som vi åt innan vi svirade om till bikini och begav oss till en strand som låg en 10-minuters promenad bort. Vi låg där i någon timme innan vi gick en runda för att kolla vad som låg runtomkring och för att äta lunch. Vi köpte med oss mat hem för att laga middag och sen på kvällen spela lite spel. Även ett litet träningspass lyckades vi trycka in efter maten och det kändes idag i benen när man inte tränat något på ett bra tag.
Idag tog vi bilen till en strand som låg lite längre bort och efter att ha kört ner för en lång, smal och grusig väg kom vi ner till en helt tom strand!! Det var så najs att ha stället för sig själv förutom att där var getingar som gick oss på nerverna.. När vi kände oss klara där körde vi in till Jelsa och käkade lunch som var riktigt god! Där var inte så mycket mer att se där kände vi så vi rörde oss tillbaka mot Hvar men stannade bara till på på en annan strand för att sola och bada lite till. När vi var hemma igen tog vi alla en dusch och åt resterna som blev över från gårdagens middag, bytte om och vandrade ner till stan och tog något att dricka nere i hamnen. Vi planerade lite mer vad vi ska göra om dagarna och gick sen hem. Fun fact så har jag fått min röda vecka märkte jag också när vi kom hem nu vilket verkligen suger när jag blöder så mycket första dagarna och har kramper i magen.. Allt kan ju inte vara bra när man har semester tydligen.

Det var väl de hela för dessa dagarna som gått, hörs soon again!